Quick Details
Stap aan boord van de historische “PFT-TSP” trein en zijn iconische locomotief: de 5519!
Reis terug in de tijd, bezoek de Ardennen en enkele weinig bekende industriële verbindingen! Uitzonderlijke foto’s gegarandeerd!
Volwassene - Dagkaart 2e klas
vanaf 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
89.00 €
Volwassene - Dagkaart 1e klas
vanaf 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
99.00 €
Kind - Dagkaart 2e klas
tot 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
44.50 €
Kind - Dagkaart 1e klas
tot 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
49.50 €
2e klas coupé (6 zitplaatsen) - Dagticket
+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%
499.00 €
De Slag om de Ardennen
Na het succes van onze eerste treinreis op 15 juni organiseert de PFT-TSP opnieuw een treinreis in het hart van de Ardennen!
Maak een tocht langs legendarische lijnen (154, 162, 165, 166 en 167) en onbekende industriële verbindingen!
De perfecte activiteit voor treinliefhebbers, mensen met heimwee naar de treinen van vroeger en iedereen die op zoek is naar een onvergetelijke treinreis.
Dienstregeling (meer info in de tab “Routebeschrijving en dienstregeling”):
- Zaterdag 23 november 2024
- vertrek van en terugkeer naar het station van Schaarbeek
Opmerking: deze activiteit wordt georganiseerd door Patrimoine Ferroviaire et Tourisme – Toerisme en Spoor Patrimonium (PFT-TSP vzw) met de steun van de NMBS en Train Charter Services. Ze wordt aangeboden via de verkoopsite “Le Chemin de Fer du Bocq” (Le Chemin de Fer du Bocq is een organisatie van PFT-TSP). Voor vragen over deze activiteit kunt u contact opnemen met : Jan.markschout@pfttsp.be
-
Volwassene of kind – dagkaart 2e klas (€5 korting voor volwassenen met een seizoenkaart 2024 “Op de Baan”)
Het abonnement “2e klas” omvat :
-
reizen in 2e klas (ongenummerde zitplaatsen)
-
‘s ochtends een warme drank en een koek.
-
een broodje voor de lunch
Volwassene of kind – dagkaart 1e klas (€5 korting voor volwassenen met een seizoenkaart 2024 “Op de Baan”)
Het abonnement “21 klas” omvat :
-
reizen in 1e klas (ongenummerde zitplaatsen)
-
‘s ochtends een warme drank en een koek.
-
een broodje voor de lunch
Compartiemnt 2e klas (6 zitplaatsen) – Dagkaart
Het “compartiement”-ticket omvat :
-
reizen in 2e klas in een gereserveerde coupé voor maximaal 6 personen.
-
s ochtends een warme drank en een koek.
-
een broodje voor de lunch
Andere diensten aan boord :
-
verkoop van dranken en snacks
-
-
Route onder voorbehoud van wijzigingen
(in het geval van grote wijzigingen wordt u per e-mail op de hoogte gesteld)-
Schaarbeek (naast het Trainworld museum) – vertrek voorzien 8.45 (*) – Instappen mogelijk
-
Brussel-Luxemburg – Instappen mogelijk
-
Namen – Inpstappen mogelijk dan richting Aarlen (via lijn 162).
-
Libramont – Inpstappen mogelijk – LET OP: er is geen uitstap gepland in Libramont op de terugweg van de trein.
-
Verbinding met Molinfaing (bij Neufchâteau).
-
Aarlen
-
Athus (via lijn 167)
-
Virton (via lijn 165)
-
Verbinding met de cellulosefabriek Burgo Ardennes.
-
Namen – Uitstappen mogelijk (via Athus-Meuse lijnen 165, 166, 154).
-
Brussel-Luxemburg – Uitstappen mogelijk
-
Eindpunt in Schaarbeek, naast het Trainworld museum, rond 19u00 (*)
Opmerkingen :
-
De hele dag door zijn er verschillende stops om even de benen te strekken en exclusieve foto’s te maken!
-
Het is mogelijk om bij bepaalde haltes in en uit te stappen (tegen betaling).
(*) onder voorbehoud van wijzigingen
-
-
Meer informatie over de PFT-TSP : www.pfttsp.be
Meer informatie over locomotief 5519:
5519 werd gebouwd in 1961 en is het enige bewaard gebleven exemplaar van de “blauwe 55’s”.
Van de 450 diesellocomotieven van de NMBS waren er slechts 10 geschikt voor “elektrische verwarming”, en dit is in het bijzonder het geval voor de 5519.
Na 5 jaar restauratiewerk aan deze locomotief zal zijn General Motors V16 je meenemen op een ongekende rit.
De 5519 is het enige voertuig in België dat door een vzw wordt beheerd en op het nationale net mag rijden!
Meer info over I6 rijtuigen:
Wagens van het type I6 zijn Belgische wagens ontworpen voor internationaal verkeer.
Ze werden eind jaren 1970 (1977-1978) gebouwd door BN (La Brugeoise et Nivelles).
Ze worden voornamelijk gebruikt voor spitstreinen.
Een 2e klas rijtuig heeft 11 coupés met elk 6 zitplaatsen, dus in totaal 66 zitplaatsen.
Meer informatie over I10-rijtuigen:
Rijtuigen van het type I10 zijn Belgische rijtuigen ontworpen voor internationaal verkeer.
Ze werden eind jaren 1980 (1987) gebouwd door BN (La Brugeoise et Nivelles).
Ze worden voornamelijk gebruikt voor internationale treinen naar Luxemburg.
Deze rijtuigen hebben comfortabele 1e klas zitplaatsen met veel ruimte dankzij de 2+1 indeling.
Meer over het SR3 barrijtuig:
Het SR3-barrijtuig was oorspronkelijk een I10-rijtuig.
In 2002 werd dit rijtuig in de werkplaats in Mechelen omgebouwd tot barrijtuig.
De auto wordt niet gebruikt voor reguliere diensten, maar vaak voor speciale ritten zoals festivals.
Naast een bar en muziekinstallatie heeft hij een loungeruimte en dansvloer.
-
Deze activiteit wordt georganiseerd door “Patrimoine Ferroviaire et Tourisme – Toerisme en Spoor Patrimonium” (PFT-TSP vzw) met de steun van de NMBS en Train Charter Services.
Het is te koop via de verkoopsite “Chemin de Fer du Bocq” (Chemin de Fer du Bocq is een organisatie van de PFT-TSP).
Als je vragen hebt over deze activiteit, neem dan contact op met : Jan.markschout@pfttsp.be