Quick Details
Enjoy the exceptional comfort of I6 or I10 carriages and a guaranteed atmosphere in the SR3 carriage!
A unique route! Travel along electrified industrial tracks rarely used by passenger trains (port of Antwerp and Hainaut). Exceptional photos guaranteed!
Adult - Day ticket 2nd class
over 12s (+ booking fee (see FAQ) 6%)
84.00 €
Adult - Day ticket 1st class
over 12s (+ booking fee (see FAQ) 6%)
94.00 €
Child - 2nd class day ticket
over 12s (+ booking fee (see FAQ) 6%)
42.00 €
Child - 1st class day ticket
up to 12 years (+ booking fee (see FAQ) 6%)
47.00 €
Compartment 2nd class (6 seats) - Day ticket
up to 12 years (+ booking fee (see FAQ) 6%)
479.00 €
Discover Belgium’s electrified industrial lines with the PFT-TSP !
The PFT-TSP’s first special train in 2025 will be without our locomotive 5519, which is currently undergoing repairs. To support this costly repair, we are organising an exceptional rail excursion on Saturday 19 April 2025.
An extraordinary itinerary !
📍 Electrified sections of the port of Antwerp rarely used by passenger trains
📍 Lines in Hainaut where a train like ours never runs under normal circumstances
📍 A unique immersion in the electrified industrial networé
An exceptional composition to discover !
Thanks to our collaboration with Certus Rail Solutions, our train will be pulled by a Series 27 electric locomotive. And to ensure your comfort, we’ve included I6 and I10 carriages, as well as the SR3 ‘Disco-Bar’ carriage, to provide a warm and inviting atmosphere on board.
The perfect activity for train enthusiasts and anyone looking for an unforgettable train journey.
Timetable (more info in the ‘Itinerary and timetable’ tab) :
- Saturday 19 April 2025
- departure from and return to Schaerbeek station
Note: this activity is organised by ‘Patrimoine Ferroviaire et Tourisme (PFT asbl) with the support of Certus Rail Solutions, SNCB and Train Charter Services. It is marketed via the ‘Chemin de Fer du Bocq’ sales site (Chemin de Fer du Bocq is a PFT organisation). For any questions about this activity, contact: Reseaunationaal@pfttsp.be
-
Adult or child – 2nd class day ticket
The ‘2nd class’ pass includes :
-
2nd class travel (unnumbered seats)
-
in the morning, a hot drink and a pastry.
-
at lunchtime, a drink (soft or beer) and 2 sandwiches
Adult or child – 1st class day ticket
The ‘1st class’ pass includes :
-
1st class travel (unnumbered seats)
-
in the morning, a hot drink and a pastry.
-
at lunchtime, a drink (soft or beer) and 2 sandwiches
2nd class compartment (6 seats) – Day ticket
The ‘compartment’ ticket includes :
-
2nd class travel in a reserved compartment occupied by a maximum of 6 people.
-
in the morning (per person), a hot drink and a pastry.
-
at lunchtime (per person), a drink (soft or beer) and 2 sandwiches.
Other services on board :
-
sale of drinks and snacks
-
-
Itinéraire sous réserve de modifications
(en cas de modification importante, vous serez prévenu par mail)
-
Schaerbeek (à coté du musée Trainworld.) départ prévu vers 08.00 h
-
Antwerpen Centraal vers 8h30 (*) – Embarquement possible
-
Berchem vers 13h00 (*) – Débarquement possible
-
Terminus à Schaerbeek, à coté du musée Trainworld, vers 19h00 (*)
Remarques :
-
Plusieurs arrêts sont prévus durant la journée pour vous dégourdir les jambes mais surtout pour faire des photos exclusives !
-
Possibilités de monter /descendre à certains arrêts (prix complet).
(*) sous réserve de modification
-
-
Plus d’infos sur le PFT : www.pfttsp.be
Plus d’infos sur la locomotive 5519 :
- Construite en 1961, la 5519 est le seul exemplaire survivant des “55 bleues”.
- Parmi les 450 locomotives diesel de ligne de la SNCB, seulement 10 ont été capables de fournir du “chauffage électrique”, c’est le cas notamment de la 5519.
- Après 5 ans de restauration de cette loco, son V16 General Motors vous amènera sur une randonnée inédite.
- La 5519 est le seul véhicule en Belgique à être géré par une association sans but lucrative (asbl) qui est autorisé à circuler sur le réseau national !
-
Le premier train spécial du PFT-TSP en 2025 se fera sans notre locomotive 5519, actuellement en réparation. Pour soutenir cette coûteuse restauration, nous organisons une excursion ferroviaire exceptionnelle le samedi 19 avril 2025.
Plus d’infos sur les voitures I6 :
Les voitures de type I6 sont des voitures belges destinées au trafic international.
Elles ont été construites fin des années 1970 (1977-1978) par BN (La Brugeoise et Nivelles).
Elles sont sont principalement utilisées pour les trains aux heures de pointe.
Une voiture de 2ème classe se compose de 11 compartiments de 6 sièges chacun, soit 66 places.
Plus d’infos sur les voitures I10 :
Les voitures de type I10 sont des voitures belges destinées au trafic international.
Elles ont été construites fin des années 1980 (1987) par BN (La Brugeoise et Nivelles).
Elles sont sont principalement utilisées pour les trains internationaux à destination du Luxembourg.
Ces voitures ont des sièges confortables en 1ère classe avec beaucoup d’espace grâce à la disposition 2+1.
Plus d’infos sur la voiture bar SR3 :
La voiture-bar SR3 était à l’origine une voiture I10.
En 2002, cette voiture a été transformée en voiture-bar à l’atelier de Malines.
La voiture n’est pas utilisée en service régulier, mais, fréquemment pour des voyages spéciaux tels que des festivals.
Outre un bar et un système de musique, elle dispose d’un espace lounge et d’une piste de dance.
-
Cette activité est organisée par le “Patrimoine Ferroviaire et Tourisme” (PFT asbl) avec le soutien de Certus Rail Solutions, la SNCB et Train Charter Services.
Elle est mise en vente via le site de vente du “Chemin de Fer du Bocq” (Le Chemin de Fer du Bocq est une organisation du PFT-TSP).
Pour toutes questions concernant cette activité, contactez : Reseaunationaal@pfttsp.be